måndag 2 april 2012

Penna till Ipad + blogger

Vi köpte penna till paddan som vi tänkte oss att Livia ska kunna använda att skriva och träna pennfattningen. Hon tyckte den var intressant en stund men den var ingen superhit :-(
Det som är negativt är att det är lite svårt att "träffa" rätt och att spetsen
längst fram är som en gummiplupp som inte känns så hållbar.
Det positiva är ju att man faktiskt har en penna att skriva med en annan fördel är att skärmen blir inte lika kladdig.

Det är ju en vanesak men pennan är tyvärr redan bortlagd...

Nu testar jag appen - blogger från min IPhone när jag lägger in det här inlägget - spännande att se hur det blir. Jag hoppas det blir bra för det är en fantastiskt bra app till både IPhone och IPad :-)


1 kommentar:

  1. Hej! ja här hemma är det vår 9 åring som använder Ipadpennan mest till både skrivande och att dra. Själv tycker jag den är skön att anteckna med när du använder appen educreations eller till att dra med istället för fingret. Håller med dig om att blogger appen är suveränt enkel, den ska vi tipsa våra kollegor om. Kul att du testade den via telefonen också vilket ger ytterligare möjligheter.

    Tessan

    SvaraRadera